Erika, ako si sa dostala spolu s Tomášom Čreveňom do Nórska a čo bolo hlavným poslaním/náplňou tejto návštevy? 

Naša škola dostala ponuku od Úradu vlády SR na účasť na tejto študijnej ceste. Ponuku dostala na základe získania grantu od Nórskych fondov pre projekt, ktorý zastrešuje naša pani profesorka PaedDr. Mária Šimonová. Cieľom tohto projektu je vybudovanie dažďovej záhradky, záhradného jazierka a systému na zachytávanie a využívanie dažďovej vody pre technické účely našej školy. Hlavnou náplňou tejto študijnej cesty bolo odprezentovanie nášho projektu špecialistom na vodné zdroje a civilnú ochranu v Nórsku.

Aký dojem na teba urobilo hlavné mesto Nórska?

Oslo je veľmi pekné mesto. Nóri sa starajú o svoje životné prostredie. Snažia sa budovať zelené plochy všade, kde je to čo i len trochu možné. Sídliská sú plné zelene a vodných plôch. Do popredia sa dostávajú zelené strechy, ktoré zmierňujú problémy s povodňami. Nóri sa taktiež starajú o svoje zdravie. Všade, kde sme sa pohli, sme videli, ako ľudia športujú. Parky boli plné bežcov, psičkárov či študentov, ktorí sedeli na tráve a grilovali. Obyvatelia Osla preferujú dopravu na bicykloch, čo im umožňuje aj veľmi dobre vybudovaná sieť cyklistických chodníčkov. Taktiež majú veľa voľne prístupných športovísk. Ďalším plusom je, že Nórsko podporuje elektromobily, ktoré sú nielen ekologickejšie ale aj tichšie, ako klasické automobily. Majitelia elektromobilov majú mnohé výhody ako napríklad parkovanie a nabíjanie zdarma. Taktiež majú veľmi dobre vybudovanú mestskú hromadnú dopravu. Na autobusy, električky, metro a lode majú jeden lístok. Všetky tieto prepravné prostriedky premávajú veľmi často. Nikdy sa nám nestalo, aby sme museli čakať na ďalší spoj viac ako 5 minút.  

Koľko študentov z akých krajín sa ešte okrem teba tejto prezentácie zúčastnili?

Na tejto študijnej ceste sa zúčastnilo sedem škôl zo Slovenska. Z každej školy boli dvaja študenti a jeden pedagogický dozor.

Aký ohlas mal náš projekt?

Náš projekt patril k najrozsiahlejším, čo sa týka množstva naplánovaných prác a taktiež sme mali veľmi dobré ohlasy na našu samotnú prezentáciu. 

Mala si možnosť spoznať mladých ľudí. Akí sú Nóri? Hovorí sa o nich, že sú veľmi studení.

Veľkým prekvapením bolo, že všetky vekové kategórie ovládali angličtinu. Nebol žiadny problém sa dohovoriť. Taktiež sme sa nestretli s neochotou. Keď sme sa pýtali na cestu alebo v obchode, keď sme hľadali miestne špeciality, dokázali nám poradiť  Na Nóroch sa mi najviac páči ich životný štýl. Žijú s väčšou energiou, sú spoločenskí a tolerantní k iným kultúram.

Čo bolo pre teba najväčší zážitok?

Celý výlet bol veľkým zážitkom. Od prvého dňa, kedy sme sa stretli so slovenským veľvyslancom v Nórsku Františkom Kašickým, ktorý nám porozprával o úlohách veľvyslanca. Ukázal nám budovu slovenského veľvyslanectva a následne nás previedol Vigelandovim parkom a mestom, kde nám okrem iného ukázal aj palác, v ktorom býva nórsky kráľ. Druhý deň sme navštívili Nansen park, ktorý vznikol prerobením bývalého letiska. Neskôr, v ten deň sme navštívili múzeum Fram, kde sú vystavené pôvodné lode nórskych bádateľov severného pólu. Do jednej z lodí sa dokonca dalo vstúpiť a prezrieť si jej vnútro. Ďalší deň sme navštívili skokanský mostík Holmenkollen, z ktorého sme mali výhľad na celé Oslo. Následne nás previedli sídliskom, kde budujú adaptačné opatrenia pre vytvorenie ekologického mesta.

Čo si myslíš o tejto forme spolupráce?

Je to úžasná príležitosť, ktorú by som dopriala všetkým. Pri takýchto aktivitách sa môžeme mnoho naučiť, získať rozhľad do života. Môžeme si z danej krajiny odniesť mnoho poznatkov a aplikovať ich doma pre skvalitnenie nášho života.

Čo je dôležité pre študenta /aké vlastnosti, vedomosti a zručnosti, aby bol schopný na takomto medzinárodnom fóre prezentovať prácu/projekt?

Všetkým by som predovšetkým odporučila, aby sa nebáli a brali každú príležitosť, ktorá sa im naskytne. Taktiež, aby sa poctivo venovali angličtine, pretože angličtina je v dnešnej dobe jedným z najdôležitejších kľúčov k úspechu. Neoddeliteľnou súčasťou dobrého študenta je určite aj inteligencia, slušné správanie, aktívny prístup k povinnostiam.

Ďakujem za rozhovor. (zhovárala sa Alica Karkušová)

DSC 8599  DSC 8603

DSC 8686  DSC 8716

DSC 8658

 


powered by social2s

Projekt: Erasmus+ Druhová diverzita vybraných lokalit v České a Slovenské republice

Projekt: Erasmus+ Legends across Europe

Projekt: IT AKADÉMIA

Projekt: Rozvoj jazykových kompetencií ...

Zvonenie

Rozpis vyučovacích hodín:

1. hodina - 8:00 - 8:45
2. hodina - 8:55 - 9:40
3. hodina - 9:50 - 10:35
4. hodina - 10:55 - 11:40
5. hodina - 11:50 - 12:35
6. hodina - 12:45 - 13:30
7. hodina - 13:40 - 14:25

Projekt: Erasmus+ E.D.G.E.

Dostaň sa k nám !!!

Chcel by si  patriť medzi nás gymnazistov, ale nevieš či na to máš? Takto zisti!!! Nikdy to nebolo ľahšie!!! Stiahni si testy z minulých rokov a vyrieš ich v teple svojej detskej izby. Zistíš ako si na tom a zrazu si uvedomíš, že aj ty patríš k nám :o)

Projekt:Zvýšenie kvality vzdelávania v GVPT

Projekt: Projekt MATH4U

Projekt - Učíme sa ...

Dotazník spokojnosti

Popularizujeme vedu a environmentálnu výchovu

Akreditácia na Erazmus+

Vyberte váš jazyk

Najbližšie akcie v škole

  • 24. 4. 2024- prípravný kurz na prijímacie skúšky pre deviatakov
  • 26. 4. 2024- stavanie mája organizuje III. B (10:20, átrium školy)
  • 29. 4. 2024- talentové skúšky na bilingválne štúdium (1. termín)
  • 02. 5. 2024- prijímacie skúšky na štvorročné štúdium (1. termín)
  • 06. 5. 2024- prijímacie skúšky na štvorročné štúdium (2. termín)
  • 09. 5. 2024- talentové skúšky na bilingválne štúdium (2. termín)
  • 13. 5. 2024- klasifikačná pedagogická rada (maturanti, 2. polrok)
  • 14. 5. 2024- slávnostná akadémia - rozlúčka s maturantmi
  • 23. 5. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky
  • 24. 5. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky
  • 27. 5. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky
  • 28. 5. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky
  • 30. 5. 2024- odovzdávanie maturitných vysvedčení
  • 04. 6. 2024- Paulinyho Turiec - slávnostné vyhlásenie výsledkov v rámci Slovesnej jari (10:00, klubovňa GVPT)
  • 19. 6. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky (SJL, IV. E)
  • 20. 6. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky (SJL, IV. E)

Údaje zo školskej meteo stanice.

Predpoveď:

Teplota: 6,4

Pocitová teplota: 4,7

V čase: 02.04.2024 11:18:45

Základné informácie

Gymnázium Viliama Paulinyho-Tótha
Malá hora 3, 036 01 Martin

Telefón:
+421 43 4133191

Počet študentov:
491

Počet učiteľov:
46

Email:
office@gymmt.sk

EDUID školy:
100008013

Zriaďovateľ:
Žilinský samosprávny kraj

IČO:
000160695

Riaditeľka:
Mgr. Darina Súderová

Image

riaditeľka školy:
+421 43 4213002

sekretariát:
+421 43 4213001

zástupcovia RŠ:
+421 43 4213003

telocvičňa - malá:
+421 43 4213007

matematika:
+421 43 4213009

dejepis a spoločenské vedy:
+421 43 4213010

geografia:
+421 43 4213011

slovenčina - škola:
+421 43 4213012

chémia:
+421 43 4213014

cudzie jazyky:
+421 43 4213015

angličtina:
+421 43 4213016

fyzika:
+421 43 4213017

biológia:
+421 43 4213018

telocvičňa - veľká:
+421 43 4213019

slovenčina - prístavba: 
+421 43 4213023

výchovná poradkyňa, školská špeciálna pedagogička: 
+421 43 4213024

knižnica:
+421 43 4213025

Astronomická pozorovateľňa M. R. Štefánika a

Centrum popularizácie fyziky:
+421 43 4213026

nemčina:
+421 43 4213028

informatika:
+421 43 4213030

vedúca školskej jedálne:
+421 43 4213032

vrátnica:
+421 43 4213005

Používame súbory cookies

Používame funkčné súbory cookies aby sme uskutočnili správne fungovanie stránky. Na tieto údaje dávame veľký pozor a využívame ich iba v nevyhnutnej miere. Súhlasíte s ich uložením?