IMG 2165

V školskom roku 2023/2024 sa nám podarilo zrealizovať ďalší ročník projektového vyučovania, ktoré absolvovali druháci. Pod vedením vyučujúcich počas projektových dní pracovali v medzitriednych tímoch na príprave projektov a spracovali témy, ktoré sa týkali dvojíc vyučovacích predmetov. Projekty prezentovali druháci prvákom 1. decembra 2023. Druhácke výstupy mali podobu prezentácií, experimentov či videí.

Televízia Turiec priniesla z tejto udalosti reportáž: https://www.youtube.com/watch?v=2Hvd3EiyeIQ

https://photos.app.goo.gl/rwZA31KAmuTExjEy5

 

Téma: Operácie v minulosti a dnes

Vyučovacie predmety: biológia, dejepis

Autori: Alexandra Raffajová, II. C, Ester Smolková, II. C, Lea Zara Chvojková, II. C, Vanesa Pravňanová, II. C, Lucia Geratová, II. D, Natália Lukáčová, II. D, Richard Jedlička, II. D, Jakub Pilát, II. D

Konzultantky: Mgr. Lucia Smižiková, Mgr. Eva Šimová

V našom projekte sme rozpracovali z biologicko-dejepisného hľadiska históriu operácií a ich vývoj. Projekt sme rozdelili na historické obdobia, zahrňujúc aj súčasnosť. Ako prvý sme rozoberali starovek, konkrétne staroveký Egypt. Pri ňom sme sa venovali mumifikácii. Pri stredoveku sme spomenuli už aj prvé anestetiká a venovali sme sa aj arabskej medicíne, pretože tá priniesla do lekárstva mnoho nových poznatkov. V novoveku sme sa venovali rozširovaniu poznatkov o anestetikách. Taktiež sme spomenuli vynájdenie röntgenového žiarenia. Posledným obdobím sú súčasné dejiny, pri ktorých sme rozobrali záležitosti ako prvú transplantáciu srdca, estetickú chirurgiu, transplantáciu vlasov, telemedicínu a robotickú chirurgiu. Na záver nášho projektu sme prítomným divákom spustili kvíz na overenie ich nových vedomostí.

 IMG 2172

 

Téma: Trojuholníkové plachty – história a fyzika

Vyučovacie predmety: fyzika, dejepis

Autori: Tomáš Stach, II. E, Michal Rožtek, II. E, Adam Brižák, II. E, Samuel Kubásek, II. E, Michal Balko, II. E, Šimon Kán, II. E, Rastislav Martinček, II. E

Konzultanti: PaedDr. Jozef Beňuška, PhD., PaedDr. Pavol Stach

Cieľom našej práce bolo oboznámiť žiakov s históriu a fungovaním trojuholníkových plachiet. Prezentáciu sme začali históriou lodi a ich pohonu, pri čom sme ukázali rôzne typy plachiet, medzi nimi aj trojuholníkovú plachtu. Ďalej sme spomenuli ich využitia. Napríklad pri mys Bojador alebo Kolumbových cestách. Historickú časť sme zakončili moderným plachtením. V druhej polovici prezentácie sme preberali fyziku plachtenia, alebo ako je možné, že loď dokáže plávať proti vetru.

Loď dokáže plávať proti vetru vďaka kombinácii síl ako je napríklad vztlak, spôsobený tvarom plachty a Bernoulliho princípom alebo odporom vody. A nakoniec sme si pre žiakov pripravili experiment o Bernoulliho princípe s toaletným papierom.

 

Téma: Doping

Vyučovacie predmety: telesná a športová výchova, chémia

Autori: Patrik Mikoláš, II. A, Tomáš Panáček,  II. A, Zuzana Húšťavová, II. A, Ema Mališáková, II. A, Laura Balážová, II. D, Anna Pavlíková, II. D, Alžbeta Simonidesová, II. D, Tomáš Valko, II. D

Konzultanti: Mgr. Jozef  Dzimko, Mgr. Jana Tavelová

V našej prezentácii sme spracovali tému doping. Rozobrali sme ju z hľadiska chémie a telesnej výchovy. Pozreli sme sa na okruhy ako sú história ale aj súčasnosť dopingu, jednotlivé druhy, využitie a vedľajšie účinky v prípade používania. Taktiež sme vysvetlili, ako jednotlivé dopingové látky fungujú. Naším cieľom je informovať žiakov o možných rizikách pri užívaní dopingových látok a rozšíriť ich všeobecný prehľad o tejto problematike. Pre lepšie pochopenie sme použili mnoho obrázkov a niekoľko názorných ukážok.

Doping1

 

Téma: Svet šperkov

Vyučovacie predmety: chémia, matematika

Autorky: Soňa Blihárová, II. B, Lucia Šichtová, II. B, Veronika Hviščová, II. B, Viktória Rešetárová, II. B, Natália Chomisteková, II. B, Nikola Kováčiková, II. B, Simona Beličková, II. B, Patrícia Plicová, II. D

Konzultantky: Mgr. Lucia Brezniaková, Mgr. Barbora Fojtíková

V našom projekte sme sa naučili využiť teóriu chémie a matematiky v praxi. Odhaľovali sme zákutia šperkárstva a dozvedeli sme sa mnoho zaujímavostí. Metódou pájkovania sme vlastnoručne vyrobili cínové šperky. Najprv sme si museli zistiť, ktoré minerály sú vhodné na pájkovanie. Vypočítali sme si cenu nákladov na jeden šperk a následne ich plánujeme predať na vianočných trhoch na škole. Spravili sme takisto aj kvíz Kahoot, ktorého víťaz získal poukážku na workshop výroby šperkov, ktorý tiež neskôr usporiadame. Šperkárstvo v sebe skrýva ešte mnoho znalostí, ktoré by sme sa chceli v budúcnosti naučiť.

 

Téma: Poznávanie fyzikálnych dejov v historických strelných zbraniach

Vyučovacie predmety: fyzika, dejepis

Autori: Richard Garaj, II. B, Jakub Kicko, II. B, Šimon Peter Mišota, II. B, Matej Vričan, II. B, Michal Barica, II. C, Peter Bernát, II. C, Samuel Gronka, II. C, Ján Jamriška, II. C

Konzultanti: RNDr. Daniela Špigúthová, PhD., Mgr. Michal Majchrák

V našej práci sme sa zamerali na historické zbrane: luk, delo, kuša a katapult. Rozoberali sme ich funkcie a využitie v histórii a zisťovali, aké fyzikálne zákonitosti možno pozorovať pri ich používaní. Týmito zákonmi sú najmä Newtonove pohybové zákony, zákon zachovania energie a zákon zachovania hybnosti. V priebehu histórie hrali zbrane dôležitú úlohu nielen v bitkách, ale aj pri love koristi a obrane. Ich mechanizmus sme zblízka pozorovali pri streľbe z luku a kuše.

POZOROVANIE fyzikálnych dejov v historických strelných zbraniach20231201 100038

 

Téma: Digitálne technológie v umení

Vyučovacie predmety: informatika, umenie a kultúra

Autori: Júlia Bruteničová II. D, Simona Kubincová II. D, Viktorie Petráková II. D, Natália Škutová II. D, Ingrid Špirková II. D, Bianka Štangová II. D, Ema Štefanidesová II. D, Emma Višňovcová II. D

Konzultanti: PaedDr. Tomáš Dudík, Mgr. Lenka Koťková

Cieľom nášho projektu bolo objasniť podstatu umenia, ktoré vzniká hlavne za počítačom. Pripravili sme informácie z histórie, o začiatkoch novodobého umenia či  nezvyčajných metódach tvorby obrazov. Vytvorili sme animácie a naprogramovali  zaujímavé obrázky. Zistili sme, kde všade sa takéto umenie využíva, ale aj  ako sa digitálne umenie môže stať povolaním. Priblížili sme funkciu umelej inteligencie a aplikácie Snapchat. Poukázali sme aj na nevýhody, či ako jednoducho sa dajú šíriť dezinformácie na internete. Objasnili sme tému NFT a jej funkciu v dnešnom svete.

 Digitálne technológie v umení príprava

 

Téma: Chémia v medzinárodných kuchyniach

Vyučovacie predmety: chémia, geografia

Autori: Magdaléna Žofia Boturová, II. A, Svetlana Chomisteková, II. A, Jakub Kendera, II. A, Martin Lipták, II. A, Sofia Lichnerová, II. A, Karolína Plicová, II. A, Lucia Styková, II. E, Amina El Asely, II. E

Konzultantky: Mgr. Jana Tavelová, Mgr. Andrea Končeková

V rámci medziprojektového vyučovania sme spracovali tému Chémia v národných kuchyniach sveta. Zamerali sme sa na vplyv podnebia a geografickej polohy jednotlivých krajín na ich tradičnú kuchyňu.  Rozobrali sme chemické procesy, ktoré ovplyvňujú chuťové a vizuálne vlastnosti jedál a tradičné ingrediencie, ktoré sú charakteristické  v rôznych kuchyniach. Cieľom nášho projektu bolo oboznámiť sa s chemickými látkami v jedle a procesmi v ňom a taktiež lepšie spoznať vybrané kultúry sveta.

 

Téma: Spíš či snívaš?

Vyučovacie predmety: biológia, občianska náuka

Autorky: Veronika Kuchtová, II. E, Eliška Peričková, II. E, Lucia Pišná, II. E, Júlia Súderová, II. E, Lucia Ugorčáková, II. E, Terézia Petránková, II. E, Laura Pindurová, II. E

Konzultantky: Mgr. Blanka Havlíková, Mgr. Denisa Lublinská

V našom projekte sme sa bližšie pozreli na spánok a sny. Zamerali sme sa na dôvod prečo snívame, typy snov a fázy spánku. Opísali sme javy ako nočné mory, námesačnosť, lucidné sny a podobne. Tiež sme spomenuli situácie zo života, kedy sny ovplyvňujú ľudom ich každodenný život. Na záver nášho projektu sme si pripravili krátky dotazník, kde sme sa pýtali študentov na ich skúsenosti v tejto oblasti. Projekt sa zameral na problematiku z pohľadu biológie a psychológie.

Spíš či snávaš 2

 

Téma: Zdravý životný štýl

Vyučovacie predmety: biológia, telesná a športová výchova

Autorky: Vanessa Jamborová, II. A, Rebeka Jamborová, II. A, Miroslava Habiňáková, II. A, Lucia Kubíková, II. A, Terézia Kľuchová, II. A, Lea Migrová II. A

Konzultanti: Mgr. Lucia Smižiková, Mgr. Martin Adamov

Cieľom prezentácie o zdravom životnom štýle je informovať poslucháčov o dôležitosti a výhodách aktívneho a vyváženého spôsobu života. Chceme ich motivovať k prijatiu zdravších návykov a poskytnúť im konkrétne informácie a nástroje na dosiahnutie tohto cieľa. Zároveň sa snažíme vytvoriť povedomie o význame preventívneho prístupu k zdraviu a jeho vplyve na celkovú kvalitu života. Naším zámerom je inšpirovať poslucháčov k pozitívnym zmenám vo svojom každodennom živote, čím sa snažíme podporiť zlepšenie ich fyzického a psychického blahobytu.

 

 

Téma: Diaľkový prieskum Zeme

Vyučovacie predmety: geografia, fyzika/ energia

Autori: Michaela Tomášová, II. B, Nicol Hrušková, II. B, Nina Horáková, II. B, Lucia Perinajová, II. B, Martina Klužáková, II. B, Michaela Tatarková, II. E, Vanessa Svobodová, II. E, Tomáš Sobčák, II. E

Konzultanti: Mgr. Sven Orieščik, RNDr. Janka Beňušková

Náš projekt bol zameraný na to, akým spôsobom sa dá skúmať Zem zo vzdialenosti stoviek až niekoľko desaťtisíc kilometrov. Problematiku sme rozdelili na niekoľko častí: Zber dát, Meteorológia, Klimatické zmeny, emisie a GPS. Zistili sme napríklad, že dáta získané z lietadiel, družíc, radarmi denne využívame napríklad na to, ako prísť do galérie v cudzom meste, či bude počasie vhodné na vysokohorskú túru alebo do akej miery je vzduch znečistený prachovými časticami. Prezentácia bola doplnená aj názorným videom. Všetky naše vedomosti sme zhrnuli v podobe informačnej nástenky.

IMG 2190

 

Téma: Základy rozvoja svalovej hmoty

Vyučovacie predmety: biológia, telesná a športová výchova

Autori: David Szabo, II. B, Nikolas Kubala, II. A, Silvester Ondák, II. B, Peter Fekiač, II. C, Matej Gajdoš, II. C, Michal Pilka, II. A, Peter Hriňa, II. A, Šimon Kalnický, II. C

Konzultanti: Mgr. Zuzana Hrušková, Mgr. Jozef Dzimko

Naša prezentácia chce poukázať na správne formy cvikov a rast svalov. V úvode sa zoznámime s poznatkami o charakteristike svalov a aké druhý svalov poznáme v našom tele. Využili sme informácie o zdravej výžive a steroidoch, ktoré sú v poslednej dobe kontroverznou témou. Publikum oboznámime o správnej technike rôznych cvikov, aby predchádzali vážnemu riziku poranenia. Steroidy sme využili na poukázanie nežiadúcich účinkov v našom tele, ale aj tým, prečo sa využívajú. Po skončení prezentácii sme si pripravili krátky test, ktorý bude elektronický sprístupnení pomocou aplikácie Kahoot. Výherci testu dostanú proteínové tyčinky. Našim cieľom je oboznámiť publikom o tejto tematike, pretože si myslíme, že to je dôležité.

 

IMG 2170

 

Téma: Drogy v hlave alebo hlava v drogách?

Vyučovacie predmety: občianska náuka, biológia

Autorky: Michelle Chládeková, II. B, Lívia Čamborová, II. E, Nina Jurčíková, II. B, Alexandra Novotná, II. B, Žofia Piňaková, II. B, Katarína Sýkorová, II. B, Miroslava Šimeková, II. B, Ema Zajasenská, II. E

Konzultantky: Mgr. Blažena Kocholová, Mgr. Zuzana Hrušková

Cieľom tohto projektového vyučovania bolo aby, sme oboznámili študentov našej školy o problematike drog a ako vyplývajú na naše telo, hlavne na hlavu. Počas prípravy projektu sme prepájali teoretické poznatky s reálnym svetom. Pri prezentácii projektu sa študenti oboznámili s biologickou stránkou drog a ich vplyv na človeka, a taktiež aj na novorodencov. Ďalej sme pokračovali ako môžeme jednotlivé drogy spozorovať na ľuďoch. Postupne sme sa presunuli na liečbu drogovo závislých a linky pomoci. V priebehu prezentácie sme si pripravili aj niekoľko zaujímavých videí a príbehov o drogovo závislých.

 

Téma: Psychológia sériových vrahov

Vyučovacie predmety: dejepis, občianska náuka

Autori: Zuzana Ivašková, II. D, Karolína Boháčová, II. C, Teréria Reichlová, II. C, Nikola Vicáňová, II. C, Eliška Faltičková, II. C, Adriana Zelinková, II. E, Miriam Kuciaková, II. E, Tamara Kvašnicová, II. E

Konzultanti: PaedDr. Pavol Stach, PaedDr. Nataša Galková

Cieľom našej práce bolo opísať psychologické črty sériových vrahov. Na začiatku sme zmienili základné definície, vyčlenili sme typy vrahov a ich psychologickú charakteristiku. V ďalšej téme sme prebrali behaviorálne  prejavy,  teda signály v správaní. Dostali sme sa až k inteligencii a psychickým poruchám, ktorými väčšina sériových vrahov trpí. Medzi ďalšie zaujímavé témy sme zaradili štádiá psychológie sériových vrahov, typológiu podľa motívu, vzťahové spúšťače.  Rozprávali o rozdieloch medzi vraždením muža a ženy, uviedli sme  príklady sériových vrahov z minulosti a súčasnosti. Na záver prezentácie sme spomenuli tresty v minulosti a dnes, spôsoby väznenia a uviedli sme náklady pre štátny rozpočet v položke väzenstvo a súdy.

IMG 2194

 

Téma: Postavenie muža a ženy v spoločnosti

Vyučovacie predmety: občianska náuka, dejepis

Autori: Antónia Brezianska, II. C, Ema Vengrínová, II. C, Lucia Smižiková, II. C, Anabel Gallová, II. C, Alexandra Michalidesová, II. C, Daniel Chochula, II. C, Daniel Šuch, II. C

Konzultantky: PaedDr. Nataša Galková, Mgr. Katarína Kučmová

Cieľom nášho projektu bolo poukázať na postavenie muža a ženy v spoločnosti v minulosti a dnes. Úvodná scénka bola o tom, ako to môže vyzerať v čakárni u lekára, keď si muž myslí, že ženy sú menej vzdelané ako muži. V prezentácii sme v jednotlivých historických obdobiach predstavili  postavenie muža a ženy v spoločnosti. Spomenuli sme významné ženy, ktoré so zbraňou v ruke bojovali a dosiahli výrazné úspechy, napr. Johanka z Arku, Ljudmila Pavlíčenko a iné. Uviedli sme prvých nositeľov Nobelovej ceny a predstavili dve významné osobnosti, ktorými sú Matka Tereza a  Maria Curieová-Skłodowská. V závere prezentácie sme spracovali postavenie mužov a žien v dnešnej dobe doplnené grafmi. 

Foto3 1.12.2023 Postavenie m a ž

 

Téma: Bitka o Normandiu, začiatok pádu

Vyučovacie predmety: dejepis, geografia

Autori: Milan Jurkemík, II. A, Alexej Szabo, II. A, Dominik Šmalo, II. A, Jakub Veterník, II. A, Ema Kováčiková, II. C, Anita Wisztová, II. C

Konzultanti: Mgr. Michal Majchrák, Mgr. Barbora Fojtíková

Náš projekt je zameraný na významný historický konflikt v Normandii. Z hľadiska dejepisu a geografie približuje bitku, ktorá zmenila výsledok druhej svetovej vojny. Zamerali sme sa  na priebeh bitky, známych členov armády, zbrane a nástroje použité vo vojne a ďalšie fakty, ktoré ste možno nevedeli. Upresnili sme polohu bitky a objasnili problémy pri plánovaní útoku. Naším cieľom bolo poskytnúť informácie o operácii Overlord. 

Bitka o Normandiu

 

 

 


powered by social2s

Projekt: Erasmus+ Druhová diverzita vybraných lokalit v České a Slovenské republice

Projekt: Erasmus+ Legends across Europe

Projekt: IT AKADÉMIA

Projekt: Rozvoj jazykových kompetencií ...

Zvonenie

Rozpis vyučovacích hodín:

1. hodina - 8:00 - 8:45
2. hodina - 8:55 - 9:40
3. hodina - 9:50 - 10:35
4. hodina - 10:55 - 11:40
5. hodina - 11:50 - 12:35
6. hodina - 12:45 - 13:30
7. hodina - 13:40 - 14:25

Projekt: Erasmus+ E.D.G.E.

Dostaň sa k nám !!!

Chcel by si  patriť medzi nás gymnazistov, ale nevieš či na to máš? Takto zisti!!! Nikdy to nebolo ľahšie!!! Stiahni si testy z minulých rokov a vyrieš ich v teple svojej detskej izby. Zistíš ako si na tom a zrazu si uvedomíš, že aj ty patríš k nám :o)

Projekt:Zvýšenie kvality vzdelávania v GVPT

Projekt: Projekt MATH4U

Projekt - Učíme sa ...

Dotazník spokojnosti

Popularizujeme vedu a environmentálnu výchovu

Akreditácia na Erazmus+

Vyberte váš jazyk

Najbližšie akcie v škole

  • 29. 4. 2024- talentové skúšky na bilingválne štúdium (1. termín)
  • 02. 5. 2024- prijímacie skúšky na štvorročné štúdium (1. termín)
  • 06. 5. 2024- prijímacie skúšky na štvorročné štúdium (2. termín)
  • 09. 5. 2024- talentové skúšky na bilingválne štúdium (2. termín)
  • 13. 5. 2024- klasifikačná pedagogická rada (maturanti, 2. polrok)
  • 14. 5. 2024- slávnostná akadémia - rozlúčka s maturantmi
  • 23. 5. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky
  • 24. 5. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky
  • 27. 5. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky
  • 28. 5. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky
  • 30. 5. 2024- odovzdávanie maturitných vysvedčení
  • 04. 6. 2024- Paulinyho Turiec - slávnostné vyhlásenie výsledkov v rámci Slovesnej jari (10:00, klubovňa GVPT)
  • 19. 6. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky (SJL, IV. E)
  • 20. 6. 2024- ústna forma internej časti maturitnej skúšky (SJL, IV. E)

Údaje zo školskej meteo stanice.

Predpoveď:

Teplota: 6,4

Pocitová teplota: 4,7

V čase: 02.04.2024 11:18:45

Základné informácie

Gymnázium Viliama Paulinyho-Tótha
Malá hora 3, 036 01 Martin

Telefón:
+421 43 4133191

Počet študentov:
491

Počet učiteľov:
46

Email:
office@gymmt.sk

EDUID školy:
100008013

Zriaďovateľ:
Žilinský samosprávny kraj

IČO:
000160695

Riaditeľka:
Mgr. Darina Súderová

Image

riaditeľka školy:
+421 43 4213002

sekretariát:
+421 43 4213001

zástupcovia RŠ:
+421 43 4213003

telocvičňa - malá:
+421 43 4213007

matematika:
+421 43 4213009

dejepis a spoločenské vedy:
+421 43 4213010

geografia:
+421 43 4213011

slovenčina - škola:
+421 43 4213012

chémia:
+421 43 4213014

cudzie jazyky:
+421 43 4213015

angličtina:
+421 43 4213016

fyzika:
+421 43 4213017

biológia:
+421 43 4213018

telocvičňa - veľká:
+421 43 4213019

slovenčina - prístavba: 
+421 43 4213023

výchovná poradkyňa, školská špeciálna pedagogička: 
+421 43 4213024

knižnica:
+421 43 4213025

Astronomická pozorovateľňa M. R. Štefánika a

Centrum popularizácie fyziky:
+421 43 4213026

nemčina:
+421 43 4213028

informatika:
+421 43 4213030

vedúca školskej jedálne:
+421 43 4213032

vrátnica:
+421 43 4213005

Používame súbory cookies

Používame funkčné súbory cookies aby sme uskutočnili správne fungovanie stránky. Na tieto údaje dávame veľký pozor a využívame ich iba v nevyhnutnej miere. Súhlasíte s ich uložením?